Transport zrównoważony po warszawsku
Zapędziłem się we wtorek aż na Służewiec Biurowcowy (dawniej zwany Przemysłowym), z Bielan to ładny kawałek drogi. Okolica słynie z tego, że ciężko tam dojechać. Samochodziarze nie mają miejsca do parkowania blaszaków (i dobrze, hehe), komunikacja miejska jest przeciążona i nieefektywna (powolna i źle zorganizowana), a rower... Rower wciśnie się wszędzie, tylko trzeba być kamikadze, żeby nim jeździć, bo infrastruktury brak (jedynie czasem tu i ówdzie pojawia się ścieżka z ohydnej "kostki downa"), a ulice...
No cóż, rowerem jeździ się w takich warunkach średnio, ale za to tuż obok powstaje trasa ekspresowa mająca wtłoczyć do miasta dodatkowy ruch samochodowy od strony Piaseczna. Ktoś uznał, że spalin i hałasu jest w Warszawie zbyt mało i potrzeba jeszcze więcej. A oto kolejny obrazek, tym razem z pogranicza Bemowa i Koła:
Po lewej stronie mamy oddaną całkiem niedawno do użytku, zbudowaną za bardzo ciężkie miliony trasę ekspresową (chyba najdroższa droga w Polsce), wtłaczającą codziennie do miasta tysiące samochodów. Po prawej zaś mamy tory kolejowe, które choć przebiegają na niektórych odcinkach obok dużych osiedli, w ogóle nie są wykorzystywane w komunikacji miejskiej, jedynie co jakiś czas przejedzie nimi pociąg towarowy.
I oto mamy transport zrównoważony po warszawsku. Fajnie, co nie?
Komentarze (5)
Nie tylko Warszawa ma taki mocno zrównoważony transport....
rowerzystka 23:13 niedziela, 30 września 2012
Co do dojazdu pociągiem na Służewiec, to żenująco wygląda przesiadka z pociągu na tramwaje - m.in. wlaśnie o tym myślałem, pisząc o źle zorganizowanej komunikacji.
Rozkład jazdy pociągów też wygląda dosyć że tak powiem przypadkowo.
Co do Marynarskiej, to niezależnie od tego, co widzi Gdaka, to rowery i tak tam będą jeździć. Najwyżej po jezdni.
lukasz78 10:20 piątek, 28 września 2012
Problemy się rozwiążą jak benzyna będzie po 20 zetów za litr. Blaszaki zaczną rdzewieć a my będziemy mieli do swojej dyspozycji wszystkie drogi :-)
Ładne marzenie, nie?
limit 09:50 piątek, 28 września 2012
Na Służewiec Przemysłowy można dojechać pociągiem. I coraz więcej osób tak czyni. Schody zaczynają się po opuszczeniu pociągu, bo nie można wyznaczyć przejść po najkrótszej trasie. To przerasta możliwości projektantów.
Droga dla rowerów na Służewcu jest. Lecz nie na Marynarskiej, tylko dalej w ciągu 17 Stycznia - Cybernetyki. GDDiA nie widziała potrzeby budowy DDR na Marynarskiej.
Miejsca do parkowania są na Służewcu, ale płatne na parkingach pod biurowcami. No cóż, na zakup blaszaka kasy niejednemu starczyło, ale na opłaty za parkowanie już nie.
oelka 09:44 piątek, 28 września 2012
A Łódź, właśnie buduje sobie kolej aglomeracyjną, choć tory biegną w większości z dala od osiedli mieszkaniowych. Przy dobrej organizacji skomunikowań i celowej likwidacji części linii autobusowych może coś z tego wypali. Na razie idą miliony w remonty torów, budowę przystanków, tabor i remizę.
kdk 09:33 piątek, 28 września 2012
lukasz78
Варшава
Uwaga: Osobnik politycznie niepoprawny :) Nie jestem Europejczykiem, jestem Polakiem ze wschodnią duszą. A poza tym podobno jestem toksyczny, podżegam do wojny, jestem chamem i pluję Litwinom do talerza - o czym można przeczytać na pewnym forum dyskusyjnym. Strzeżcie się zatem! :)
Dystans całkowity | 55271.00 km |
Dystans w terenie
| 0.00 km (0.00%) |
Czas w ruchu
|
brak danych. |
Suma w górę |
0 m |
Prędkość średnia: | brak danych. |
Baton statystyk
|
|
Profil | Profil bikera |
Więcej statystyk | Statystyki rowerowe |
Wykres roczny