CHWDP

Środa, 31 sierpnia 2011 · Komentarze(0)
77 km po Warszawie, większość nabitych na Bielanach, Bemowie, Woli i Jelonkach. Przy okazji spięcie z policjantem - policja urządziła sobie polowanie na rowerzystów, próbując nagiąć ich na siłę do debilnie zaprojektowanej infrastruktury. Chodzi o to, że na ul.Górczewskiej na Woli ścieżka rowerowa biegnie sobie północną stroną ulicy przez długi odcinek (3 km chyba), po czym przemieszcza się na stronę południową, aby po jakichś 500 metrach... znów pojawić sie na kolejne 2 km po stronie północnej. Jednym słowem rowerzystów zmusza się, żeby na odcinku 500 m dwukrotnie pokonywali szeroką arterię (po 3 pasy w każdą stronę), odstawszy swoje na światłach. Wiadomo, że wszyscy mają to gdzieś i te 500 m robią jeznią lub częściej chodnikiem. No to zatrzymali mnie na tym chodniku (normalnie jechałbym jezdnią, ale nie miałem jak na nią zjechać z uwagi na gigantyczną liczbę przetaczających się nią samochodów), widzę że już spisują jakiegoś innego rowerzystę. Zatrzymuję się, gliniarz patrzy mi w oczy, ja jemu też. I tak gapimy się na siebie wilkiem parę sekund jak dwa koty sprężone do skoku. W końcu gliniarz uskutecznia gadkę-szmatkę, robi jakieś bezczelne uwagi pod moim adresem (że nie wiem, gdzie jest ścieżka, więc powinienem odstawić rower do domu i takie tam), ja cały czas patrzę mu w oczy z zaciętą i dumną miną. W końcu każe mi się wrócić do ścieżki rowerowej i przejść na drugą stronę, a ja do niego maksymalnie wkurwionym głosem... NIE. Tak po prostu, krótko i na temat. NIE. Szczęka mu opadła, nic nie powiedział, ja odszedłem parę kroków i znów wskoczyłem na rower i do przodu, wciąż tym chodnikiem. Do widzenia.

Każdy, kto to czyta, niech myśli, co chce. Ja wiem jedno - nie da się zmusić trzeźwo myślących ludzi do korzystania z infrastruktury stworzonej ewidentnie przez pijaków. Czy zamiast polować na rowerzystów ktoś w końcu zapoluje na projektantów wymyślających takie kretynizmy jak droga dla rowerów zmieniająca stronę ulicy co kilkaset metrów?

Tak czy siak brawa dla policji za walkę o praworządność. Chwała Wam, Dzielni Policjanci.